رپکو "همراه راستین" صنایع

شرکت دانش بنیان سهامی خاص

تعمیرات تخصصی درایوها

تعمیرات سرور درایو شامل بررسی منبع تغذیه، ماژول های رابط و ماژول های موقعیت یابی می شود. سروو درایوها برای موتورهای ACوDC کاربرد دارند اما سروو موتورهای اولیه در صنایع اغلب به صورت DC بوده اند. در مواردی که ترانسیزتور ها توانایی کنترل جریان بالا و تبدیل آن به فرکانس بالاتر را یافتند سروو درایوهای AC رواج بیشتری پیدا کردند.

خدمات تعمیر درایوهای صنعتی شرکت رپکو شامل تعمیر درایوهای صنعتی DCوAC، درایو سروو و درایوهای صنعتی پله ای می شود.

تست و آزمایش:

در صورت نیاز، درایوهای سروو که تعمیر شده اند به طور کامل تست خواهند شد. همچنین ما تا 12 ماه ضمانت تعمیرات درایو سروو را به شما ارائه می دهیم. تست درایوهای سروو شامل موارد ذیل می شوند:

تست ماژول های رابط

تست اتصالات ارتباطی

تست بازخورد درایو با استفاده از شبیه ساز رمز گذار

تست ماژول های ورودی و خروجی

تعمیرات درایوهای صنعتی DC:

برای تعمیرات درایوهای DC باید به این نکته توجه کرد که به علت نوع ساختار این درایو، تعمیرش کمی زمان بر می باشد. برخی از عوامل بیرونی که می تواند در خرابی و کاهش عملکرد این درایوها تاثیر داشته باشد به شرح زیر است:

درصورتی که اتصال منبع تغذیه شما ضعیف باشد:

اگر مشکل درایو شما مربوط به ولتاژ و یا جریان باشد در نتیجه دستگاه برق مورد نیاز را دریافت نمی کند. این عامل در عدم کارکرد موتور درایوتان نقش اساسی دارد. لازم به ذکر است که این عامل موتور را درگیر می کند نه درایو DC را، در نتیجه فاکتورهایی مانند رله های موتور و اتصالات آن باید چک شوند.

سیگنال فرمان:

در صورتی که درایو DC موتور را غیر فعال کرد می تواند به دلیل یک سیگنال فرمان ضعیف باشد. به همین دلیل باید اطمینان پیدا کنید که سیگنال فرمان به درستی انتقال پیدا کرده است.

بعد از بررسی تمامی عوامل بیرونی باید خود درایو را مورد بررسی قرار داد. در صورتی که درایو شما خراب شود سبب خرابی فیوز ها می شود. این ها مواردی از عیب های خود درایو می باشد.

تعمیرات درایوهای صنعتیAC:

قبل از انجام تعمیرات درایوهای AC لازم است تا از مراحل زیر اطلاع داشته باشید:

قبل از انجام هر نوع عیب یابی قبل از تعمیر باید جریان برق متناوب را قطع کنید. حتما بررسی کنید تا ولتاژی در پایانه های ورودی AC وجود نداشته باشد.

سیستم باید به طور کامل بررسی شود تا رطوبت باشد. چراکه این عوامل موجب خرابی درایو می شود.

درایو باید از هرگونه گرد و غبار پاک شود. در غیر این صورت عمل خنک کنندگی نیمه هادی های درایو مختل می شود.

افزایش دمای درایو می تواند به اتصالات آسیب بزند به همین دلیل تمامی اتصالات مربوط به درایو باید درست باشند.

تمامی ولتاژها و جریان های درایو بررسی شوند. ولتاژ نامتعادل می تواند موجب آسیب رسانی به درایو شود به همین دلیل در مدت 5 ثانیه ولتاژها باید به تعادل برسند. همچنین ولتاژ نامتعادل سبب لرزش شدید موتور می شود.

گالری تصویر